hun eng ger
BaBér a Facebookon

Soft Consulting Blog



A minimálbér összegét évről évre felülvizsgálja és megváltoztatja a kormány, mértéke nem csupán a munkavállalók számára fontos kérdés, hanem a termékek és szolgáltatások árára is hatással van. De vajon tisztában vagyunk-e azzal, mit jelent a garantált bérminimum, és hogy milyen munkakörben kell dolgozni ahhoz, hogy jogosulttá váljunk rá?

Jelentős mértékben, majdnem húsz százalékkal emelkedett 2022-ben a minimálbér bruttó összege, amely így 200 ezer forintra nőtt. A minimálbér alapszabályként a legkisebb fizetendő összeg teljes munkaidős foglalkoztatás esetében, ennek megfelelően – a részmunkaidős foglalkoztatásra – a óránkénti szintjét is meghatározták az erről rendelkező kormányrendeletben, ez utóbbi idén 1150 forint. Az arányosítás természetesen havi szinten is értelmezhető: ha valaki négy órában dolgozik, akkor neki 100 ezer forintos minimálbér jár. Ha minimálbért alkalmaznak teljesítménybérezésnél, a 100 százalék (vagyis az említett 200 ezer forint) nyilvánvalóan a 100 százalékos teljesítés esetén jár. Az is fontos, hogy a „teljes munkaidő” nem feltétlenül napi nyolc vagy heti 40 óra, ennek mértékét a munkaszerződés határozza meg. Ha például valakinél hat órában határozták meg a „teljes munkaidőt”, akkor neki is jár a 200 ezres minimálbér, ha viszont valakinél 10 órában (például azért, mert készenlétet ír elő a munkáltató), akkor is az az irányadó. 

A garantált bérminimum

A minimálbér az alapja számos juttatásnak, illetve adó- és járulékkötelezettség esetén is ez az irányadó. Nem árt azonban tudni, hogy bizonyos esetekben nem ez a kötelezően fizetendő alap, hanem a garantált bérminimum. Ezt olyan munkaköröknél kell alkalmazni, amelyek elvégzéséhez legalább középfokú iskolai végzettség vagy középfokú szakképzettség szükséges. A garantált bérminimum havi szintje 2022-ben, megint csak teljes foglalkoztatás esetén 260 ezer forint, részmunkaidő esetén természetesen ez is arányosan csökken, ehhez 1495 forintos órabért kell alkalmazni. 

A közalkalmazotti bérminimum

Létezik a rendszerben egy harmadik kategória is, ez a közalkalmazotti bérminimum, amelyet – mint azt a neve mondja – a közfoglalkoztatásban résztvevők számára kell fizetni teljes munkaidős foglalkoztatás esetén. Ennek összege sokáig változatlan volt, a 2021-es kisebb emelés után pedig idén 100 ezer forintra nőtt. Ha pedig középfokú végzettség szükséges a közmunka elvégzéséhez, akkor 130 ezres bérrel kell számolni. (A munkavezetőknél a fenti összegek 110 százaléka.)

Mikor melyiket kell alkalmazni?

Nem mindegy tehát, hogy mikor alkalmazzák a minimálbért és mikor a garantált bérminimumot. Ahogy említettük, utóbbinál a mérvadó a munkakör elvégzéséhez szükséges középfokú végzettség. A kulcsszó itt a szükséges, vagyis attól, hogy valakinek van érettségije vagy felsőfokú végzettséget szentesítő diplomája, nem feltétlenül jogosult a garantált bérminimumra, ha olyan munkát végez, amelyikhez az nem kell. 

A gyakorlatban persze nem mindig egyszerű eldönteni, mikor melyiket kell alkalmazni. Egyértelmű a helyzet akkor, ha a tevékenységnél az annak gyakorlásához szükséges képesítést az ágazatot felügyelő miniszter jogszabályban határozza meg. Ebben az esetben csak a végzettséggel rendelkezőket lehet foglalkoztatni, akik jogosulttá válnak a garantált bérminimumra is. Ezek a jogszabályok (alapvetően a rendeletben meghatározott szakmajegyzék) arról is rendelkeznek, hogy elég-e valamilyen állam által elismert szakképesítés, netán a szükséges képesítés felsőoktatási diploma, szakképzettség vagy hatósági képesítés meglétét írja elő. Az egyes szakmákhoz szükséges követelmények listája elérhető az Innovatív Képzéstámogató Központ oldalán, itt a képzési és kimeneti követelmények, programtantervek is letölthetők, a szakmajegyzék pedig a 12/2020-as kormányrendelet 1. mellékletében található meg. Az OKJ rendszer 2020-ban történt átalakítása nyomán a szakmák megszerzésének rendszere is átalakult (a szakmák száma pedig jelentősen lecsökkent), a korábban megszerzett, állam által elismert szakképesítések azonban továbbra is érvényesek. 

Más a helyzet akkor, ha nincs jogszabályi előírás. Ilyen esetben a munkáltató saját szabályzata (az úgynevezett munkáltatói szabályzat) vagy kollektív szerződés is előírhat végzettséget vagy képesítést egy munkakör elvégzéséhez – ezeknek az előírásoknak megfelelően alkalmazandó a garantált minimálbér is. A harmadik eset pedig az, amikor sem jogszabály, sem munkáltatói szabályzat, sem kollektív szerződés nem írja elő a képesítést. Ilyen esetben nem kötelező a magasabb bérminimumot fizetni – a munkáltató természetesen fizethet magasabb bért, az irányadó azonban 2022-ben nem a 260 ezres szint, hanem a 200 ezres. 



Hozzászólás 0 hozzászólás

A legjobb béren kívüli juttatások 2022-ben

2022. Március 3. 10:21 - siteadmin



A béren kívüli juttatások vagy cafeteria-rendszer mind a munkáltatók, mind a munkavállalók körében népszerűek. Eredetileg azért vált közkedveltté ez a lehetőség, mert kevesebb adó terheli, így a munkáltató kisebb költségen tudja növelni dolgozójának juttatásait, a munkavállaló pedig az extra összeggel növelheti a bevételeit. Az utóbbi években azonban egyre fontosabbá válik az a szempont is, hogy a béren kívüli juttatások jól megválasztott elemeivel vonzóbb lehet a cég a munkavállalók szemében, általa növelhető az általános elégedettség és csökkenhet a fluktuáció. 

Melyek a legjobb cafeterialehetőségek 2022-ben, aminek a leginkább örülhet mindkét fél?

A cafeteriaelemek népszerűsége nem csökken, sőt folyamatosan növekszik. Nem véletlenül, hiszen számos fajtája létezik, és a munkáltatók kedvező feltételek mellett tudják biztosítani. Az tehát nem kérdés, hogy a cafeteriarendszer mindkét fél számára előnyös, az viszont annál inkább, hogy milyen elemek léteznek és milyen lehetőségeket biztosítanak számunkra.

2022-ben adómentes cafeteriaelemek

2022-ben is vannak még adómentesen biztosítható cafeteria elemek. Nézzük melyek ezek:
  • Sportrendezvény-belépők vagy bérlet
  • Kulturális szolgáltatásra szóló belépőjegy
  • Óvoda- és bölcsőde-támogatás
  • Kerékpár használatba adása
  • Költségtérítés távmunkára
2020-ban jelent meg a törvény, amelynek a segítségével a munkavállalók a minimálbér 10%-át is megkaphatják költségtérítésként a távmunkára töltött időre. A támogatás az ezzel kapcsolatos költségekre kérhető, mint például áram- vagy vízszámla. 

Népszerű, de az állam által kevésbé támogatott cafeteriaelemek

Egy cafeteriaelem népszerűségét főként az állami támogatás mértéke határozza meg, hiszen akkor lesz egy cég kínálatában a lehetőség, és akkor fogja a munkavállaló is választani, ha minél kevesebb rajta a közteher, és annál többet kaphat kézhez. Pont ezért az olyan elemek, mint az önkéntes nyugdíjpénztár vagy egészségpénztár már kevésbé népszerű, mivel jövedelemként adózik, bár kérhető rá az adójóváírás.

A SZÉP-kártya továbbra is mindennél népszerűbb

A SZÉP-kártya népszerűsége továbbra is kiemelkedő, a három alszámlájával számos lehetőséget fed le. Ráadásul 2022. február 1. és május 31. között élelmiszerre is felhasználhatjuk számos üzletben SZÉP kártyánkat 

Munkabérelőleg bármikor

Minden munkavállaló életében előfordul, hogy előlegre lenne szüksége fizetéséből. Ezeket a kéréseket munkavállalóként kellemetlen megélni, a munkáltatónak pedig extra időt jelent az ehhez kapcsolódó adminisztratív feladatok elvégzése.

Erre lehet kiváló megoldás az AMBER munkabérelőleg-rendszer, amelynek segítségével a munkavállalók bármikor hozzájuthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó bérükhöz. A munkáltatóknak pedig nem jelent plusz pénzügyi terhet, nem befolyásolja a likviditásukat, a munkavállalók megelégedését pedig növeli, tehát egy új ösztönző eszközt is nyerhet.  

A MagNet Faktor minden segítséget megad a könnyű integrációhoz. A szolgáltatás a Babér bérszámfejtő szoftverrel van összekötve, hogy a munkabérelőleg lekérésekor mindig real time adatok álljanak rendelkezésre, így minden esetben az aktuálisan elérhető bérhez fér hozzá a munkavállaló.

Manapság egyre fontosabb, hogy a munkavállalók elégedettségét növeljük a cég által biztosított béren kívüli juttatásokkal. Mi más lehetne nagyobb öröm, mint az, hogy nem kell a hónap végét megvárni, és a munkavállaló gyorsan, egyszerűen hozzájuthat az időarányos béréhez?


Összefoglaló a legnépszerűbb cafeteriaelemekről

Általánosságban tehát elmondható, hogy a legnépszerűbb cafeteriaelem az lesz, amelyre a legkisebb közteher tevődik. Ennek hatására lesz szélesebb körben elérhető, továbbá a munkavállalók is azokból a lehetőségekből fognak válogatni, amelyekből a legtöbbet kaphatják kézhez.

Ne feledkezzünk meg, hogy vannak olyan elemek, amelyek hivatalosan nem cafeteriaelemek, mégis hozzájárulhatnak a dolgozói elégedettséghez – ilyen az AMBER munkabérelőleg-rendszer is.

A kiválasztás során gondoljuk át, mire lehet a leginkább hosszú távon szükségünk, hiszen a legtöbb esetben egy évre előre kell meghatároznunk milyen elemeket szeretnénk igénybe venni.


A tartalom Magyarország egyik nagy tapasztalattal rendelkező faktorcége, a MagNet Faktor szakértőjének segítségével készült.



Hozzászólás 0 hozzászólás

Munkaviszony távmunkavégzésben

2022. Február 28. 11:38 - siteadmin


A munkaviszony egyik formája a távmunkavégzés. Távmunkavégzésre a veszélyhelyzet alatt a Munkatörvénykönyvtől eltérő szabályok vonatkoznak. Azért is érdemes ezeket a veszélyhelyzeti szabályokat megismerni, mert azok 2022. június 1-jétől a Munkatörvénykönyv szabályaiba beépülnek. 

2021. július 3-ától, távmunkavégzés esetén, a veszélyhelyzet ideje alatt a Munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény helyett a 487/2020. (XI. 11.) kormányrendeletet kell alkalmazni.

A munkaszerződésnek a személyes adatokon, a munkavállaló munkakörén és bérén túl, mindenképpen tartalmaznia kell a munkavállaló távmunkavégzés keretében történő foglalkoztatását. Mikor is beszélhetünk távmunkavégzésről?

Távmunkavégzésre akkor kerül sor, ha a munkavállaló a munkaidő egy részében vagy annak egészében a munkáltató telephelyétől elkülönült helyen végzi a munkáját. 

Távmunkavégzés esetén – ha a munkáltató és a munkavállaló eltérően nem állapodik meg – a következő szabályokat kell alkalmazni:
  • A Munkatörvénykönyv alapján a munkavállaló a munkáját személyesen, az általában elvárható szakértelemmel és gondossággal, a munkájára vonatkozó szabályok, előírások, szokások és utasítások szerint köteles végezni. Ez utóbbi, azaz a munkáltató utasítási joga távmunkavégzés esetén, a munkavállaló által ellátandó feladatok meghatározására terjedhet ki.
  • A munkáltató ellenőrzi a munkavégzést. Távmunka esetén a munkáltató az ellenőrzési jogát távolról számítástechnikai eszköz alkalmazásával gyakorolja. Ha a munkáltató az ellenőrzés jogát a távmunkavégzés helyén gyakorolná, akkor figyelemmel kell lenni arra, hogy az ellenőrzés nem jelenthet a munkavállaló, valamint a távmunkavégzés helyeként szolgáló ingatlant használó más személy számára aránytalan terhet.
  • A munkavégzésre a munkáltató telephelyén csak korlátozott időben kerülhet sor. Azaz távmunkavégzés esetén a munkavállaló a munkáltató telephelyén a tárgyévben legfeljebb csak a munkanapok egyharmada esetén végez munkát. Ez esetben azonban a munkáltató biztosítja, hogy a munkavállaló a területére beléphessen és más munkavállalóval kapcsolatot tarthasson.
  • Figyelemmel kell lenni arra is, hogy a munkáltató a távmunkát végző munkavállalónak minden olyan tájékoztatást köteles megadni, amelyet más munkavállalójának biztosít. 
Továbbá vannak olyan szabályok, amelyeket jelenleg a hatályos Munkatörvénykönyv tartalmaz, de a veszélyhelyzet ideje alatt, illetve majd 2022. június 1-jétől már nem lehet alkalmazni a távmunkánál. Ezek a szabályok a következők:
  • Eltérő megállapodás hiányában a munkáltató állapítja meg az ellenőrzés módját és a munkavégzés helyeként szolgáló ingatlan területén történő ellenőrzés esetén annak bejelentése és megkezdése közötti legrövidebb tartamot. 
  • Eltérő megállapodás hiányában a munkavállaló munkarendje kötetlen.

Szja és járulékfizetés

487/2020. (XI. 11.) kormányrendelet úgy rendelkezik, hogy a veszélyhelyzet ideje alatt
  • igazolás nélkül, 
  • költségként elszámolható tételnek minősül a távmunkavégzés keretében munkát végző munkavállalónak, a távmunkavégzéssel összefüggésben 2022. évben költségtérítés címén fizetett összegből a felek által előzetesen meghatározott, de legfeljebb havonta 20 000 forintnak megfelelő összeg.
Megjegyzés: Ha a távmunkavégzés nem a teljes hónapban valósul meg, akkor a fenti havi összegnek a távmunkavégzéssel érintett napokkal arányos része vehető figyelembe.

A fentiek feltétele, hogy a magánszemély a távmunkavégzéssel összefüggésben a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény alapján az alábbiak szerinti költséget nem számol el. Ezek az elszámolható költségek a következők:
  • az internet-használat díja (ideértve különösen az egyszeri, a havi, a forgalmi díjat),
  • a munkáltató székhelyétől, telephelyétől elkülönült munkavégzési hely bérleti díja, a fűtés, a világítás és a technológiai energia díja azzal, hogy ha a lakás és a munkavégzési hely műszakilag nem elkülönített, akkor e kiadás(oka)t a távmunkavégzéssel arányosan, az adott költségre jellemző mértékegységeket (munkaidő, m2, m3 stb.) kell alapul venni.
Végezetül meg kell említeni, hogy ha távmunkában a munkavégzésre Magyarországon kerül sor, akkor a távmunkavégzés biztosítási jogviszonyt hoz létre. Munkaviszonyban a munkabérből, de legalább a minimálbér 30 százalékából – azaz bruttó 60 000 forintból – 18,5 százalékos mértékű társadalombiztosítási járulékot kell fizetni. 


Szerző: dr. Radics Zsuzsanna Gabriella, közgazdasági szakokleveles jogász, egészségügyi menedzser




Hozzászólás 0 hozzászólás



Egyre népszerűbbek napjainkban a vásárlási utalványok, mivel az utalvány birtokosa rugalmasan döntheti el, hogy mikor és mire váltja be azt, a kereskedők számára pedig kedvező lehetőséget biztosít a forgalmuk és ismertségük növelésére, azonban nem árt tisztában lenni az utalványok speciális adózási szabályaival, és hogy milyen adókötelezettségek merülhetnek fel. 

Mikor kedvezőbbek az adózási szabályok?

Az utalvány lehet egyes meghatározott juttatás vagy egyéb jövedelem. Adózás szempontjából kedvezőbb lehet, ha az utalványt a társaság egyes meghatározott juttatásként biztosítja. Ebben az esetben az adókötelezettség 33,04% (15% személyi jövedelemadó és az idei évtől 13% szociális hozzájárulási adó, a juttatás értékének 1,18-szorosát tekintve adóalapnak) és azt a társaságnak, mint kifizetőnek kell teljesítenie. 

Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha egy kifizető úgy ad utalványt, hogy az a juttatás feltételei alapján ún. egyes meghatározott juttatásnak tekinthető, akkor alkalmazhatóak a kedvezőbb adózási szabályok. Kedvező adózású juttatási körbe tartozhat például egy könyvesbolt által potenciális vevőknek adott, a boltban beváltható utalvány. Ilyenkor a juttatást és a kapcsolódó adókötelezettséget a kifizetőnek a juttatás hónapjára vonatkozó ’08-as bevalláson kell feltüntetnie.

Amennyiben a kifizető által juttatott utalvány nem tekinthető egyes meghatározott juttatásnak, úgy független felek között egyéb jövedelemnek minősülhet. Ebben az esetben a kifizető a magánszemély személyes adatainak birtokában köteles a jövedelmet és a kapcsolódó adókötelezettségeket a havi ‘08-as bevallásában egyénenként feltüntetni, továbbá kiállítani a kapcsolódó ‘M30-as igazolást az érintett magánszemélyek részére. Ez a jelentős adminisztrációs többletteher miatt a legtöbb esetben nem megvalósítható és üzletpolitikai szempontból sem kedvező (például a szükséges személyes adatok összegyűjtése miatt). 

Mikor lehet egyes meghatározott juttatás az utalvány?

A helyzet azért nem egyszerű, mert az utalványokhoz kapcsolódó adókötelezettségeket a személyijövedelemadó-törvény – a juttatás feltételeitől és az utalvány sajátosságaitól függően – esetenként eltérően határozza meg. 

Az szja-törvény azt írja, hogy ha a juttatás utalvány, készpénz-helyettesítő fizetési eszköz, e törvény külön rendelkezése alapján vagy annak hiányában is akkor minősül juttatásnak, ha a juttatási feltételek alapján megállapítható, hogy az mely termékre, szolgáltatásra, vagy milyen termék- vagy szolgáltatáskörben használható fel. Továbbá ha az utalvány – a magánszemélynek ki nem osztott (nem juttatott) utalványok visszaváltása kivételével – nem visszaváltható, és egyebekben a juttatás körülményei megfelelnek az szja-törvény előírásainak. 

Fontos szempont, hogy a széles körben, gyakorlatilag korlátozás nélkül felhasználható vagy egy hipermarketben bármilyen termékre beváltható utalvány a NAV egy 2017-es iránymutatása alapján az egyéb feltételek fennállása esetén sem tekinthető egyes meghatározott juttatásnak.

Ami nem egyértelmű

Komoly gyakorlati kérdéseket vet fel a NAV fent említett iránymutatása: az utalvány feltételeinek jellemzően megfelel például a könyvutalvány – de szerintük nem egyértelmű, hogy megfelel-e a könyvesbolt által kibocsátott olyan utalvány, amely a boltban forgalmazott naptárakra, CD lemezekre, íróeszközökre is beváltható, és az sem világos, hogy vajon a divatékszereket, illatszereket is forgalmazó ruhaüzlet esetében ha a termékkörönként kibocsátott egyedi utalvány megfelel a feltételeknek, akkor a boltban kapható valamennyi termékre beváltható utalványra ez igaz, vagy nem.  

Tapasztalataik szerint az üzletek/szolgáltatók jelentős része nem csak egy adott termékkört forgalmaz vagy nem kizárólag egyfajta szolgáltatást nyújt. Felmerülhet, hogy az utalvány kibocsátója egy folyamatosan frissülő listát tart az elérhető termékekről, azonban ez a rendkívül nagy adminisztrációs teher mellett felveti azt a kérdést is, hogy mekkora termékportfólió minősül a fenti példában említett hipermarket termékkörével összehasonlítható méretűnek, változatosságúnak – hiszen ez akadálya lehet az utalvány egyes meghatározott juttatásként történő minősítésének – magyarázta a nehézségeket a cég adóosztályának menedzsere, Kövesdy Zoltán. 





Hozzászólás 0 hozzászólás

Jövedelemigazolás percek alatt: Verify

2022. Február 18. 9:04 - siteadmin


2022-re kezdünk hozzászokni, hogy "minden össze van kötve mindennel”, telefonunk a TV-vel, közösségi fiókunk a kedvenc webáruházunkkal és még sorolhtnánk. A vállalatok életében is óhatatlanul megjelent az igény, hogy a használt szoftverek közötti kommunikáció is zökkenőmentesebb legyen: ne kelljen párhuzamosan ugyanazokat az adatokat felvinni, ne legyen extra adminisztráció, mégis könnyen elérhető legyen a szükséges információ.

Mi is igyekszünk egyre több olyan partnerrel együttműködni, akik digitális innovatív megoldásokkal támogatják ügyfeleink mindennapos munkavégzését. Nagy örömünkre szolgál, hogy 2022 első felében már elérhetővé válik BaBért használó ügyfeleink számára a Verify: egy innovatív, új megoldás, ami minden, a banki munkáltatói igazolások kiállításával járó adminisztrációs terhet felszámol.

Szeretnénk betekintést nyújtani a Verify működésébe egy viszonylag gyakori, mindennapokból vett példán keresztül. Adott egy munkavállaló, aki lakásvásárlásba és ahhoz kapcsolódóan hitelügyintézésbe kezd, a folyamat során pedig számos nehézségbe ütközhet.

A hiteligénylés kihagyhatatlan eleme a jövedelemigazolás. Ez a procedúra szerencsétlenebb helyzetben akár 30 napig is eltarthat, ami végtelenül lelassíthatja a munkavállaló számára a hitelügyintézést. Arról nem is beszélve, hogy az adásvételi szerződésben foglalt határidők nem teljesítése esetén álomotthonát is elbukhatja egy ilyen "csúszás” miatt. A lakásvásárlás és hitelfelvétel időszaka önmagában is stresszes, ha pedig hosszabbra nyúlik a tervezettnél, és szorossá válnak a határidők, ez a stressz a mindennapokra és a munkahelyi teljesítményre is rányomja bélyegét.

Szintén fontos szempont, hogy a HR-es kollégák számára sem a legkellemesebb és legproduktívabb feladat a formanyomtatványok kitöltése, majd a véletlenszerűen jelentkező bankok hívásának fogadása. Minden egyes ilyen telefonhívásnál a HR-es kollégának félbe kell hagynia a munkát, amivel éppen foglalkozik, meg kell keresnie a dokumentumot, ami az adott hiteligénylő munkavállalóhoz tartozik, majd az egyszer már ellenőrzött adatokat ismét egyeztetnie kell a banki ügyintézővel. Ez időigényes és a munkavégzést is nehezíti.

Végül pedig az eddig leírtak alapján azt is megállapíthatjuk, hogy ez a folyamat nem túl kényelmes, és nem túlságosan 2022. Az év, amikor mindenki a személyes kontaktus csökkentésén dolgozik, és szinte minden szerződést digitálisan írunk alá, valamint a legfontosabb meetingeket is az otthoni íróasztaltól vezetjük. Ma már kezdünk hozzászokni, hogy a banki szektor is rengeteg digitális terméket kínál számunkra, és az igény is egyre nő az online megoldások iránt.

Akkor mi a megoldás? Verify.

A Salarify az elmúlt hónapokban rengeteget dolgozott azon, hogy a jövedelemigazolások "hercehurcáját” átemelje a 2022-es igényeknek megfelelően a digitális térbe. Ennek eredményeként hozta létre a Verify-t, amelynek segítségével a munkáltatói jövedelemigazolás egyetlen kattintással megosztható a hitelügyintézéshez választott pénzintézetekkel.

Hogyan vezethető be a Verify a BaBér bérszámfejtő rendszerét használva?

A Verify és a Babér között létrehozott biztonságos kommunikációs csatornának köszönhetően, a Verify minden Babér ügyfél számára egy gyorsan, két egyszerű lépésben elérhető "dobozos termék”:
  • A Verify és a BaBér közötti kapcsolatot biztosító fájl telepítése a vállalat szerverére.
  • Az érintett adatmezők megfeleltetése a munkáltatói igazolás egyes elemeinek, tehát a rendszer felparaméterezése egy rövid konzultáció keretében.
Ezt követően munkáltatóként több erőforrást nem igényel a rendszer működtetése, a munkavállalók önkiszolgáló módon tudják megosztani a munkáltatói igazolásukat az általuk választott pénzügyi szolgáltatókkal.

A Verify gondoskodik arról is, hogy minden bank számára a megfelelő kiterjesztésben és adatformátumban, titkosított és biztonságos csatornán jusson el a kiállított igazolás.

A Verify használatával a fent említett folyamat a következőképpen fog kinézni:
  1. A munkavállaló bemegy a bankba, és jelzi a hitelfelvételi szándékát.
  2. Az ügyintéző az ügyfélazonosítást követően jelzi a munkavállalónak, ha a munkáltatója biztosítja a Verify-t.
  3. A munkavállaló másodpercek alatt regisztrál vagy bejelentkezik a Verify fiókjába, ahol kiválasztja a preferált bankot.
  4. Egy kattintással egyszerűen megosztja a bankkal a munkáltatói igazolását 30 napra. (Ezt bármikor visszavonhatja.)
  5. A banki ügyintéző rögtön hozzáfér a munkáltatói igazoláshoz az intézmény által elvárt formátumban.
Mindez a hagyományosan akár 2-3 hétig tartó folyamatot 2-3 percre rövidíti.

A Verify a jövedelemigazolás leggyorsabb módja:
A munkavállaló számára jelentősen felgyorsulnak a jövedelemigazolást igénylő folyamatok, így hatékonyabban tudja azokat végezni, kevesebb kieső munkaórával.

A Verify támogatja a HR-t és a bérszámfejtést:
A HR osztálynak nem kell többé jövedelemigazolásokkal foglalkozni, vagy telefonon megerősíteni az adatokat. Így HR és bérszámfejtő kapacitások szabadulnak fel.

A Verify egy stresszmentes megoldás:
Ahogy azt már említettük: egy hiteligénylés stresszes feladat. Sőt, számos munkavállaló külön nyomásként éli meg, ha ebbe a munkáltatóját is bele kell vonnia. A Verify digitális megoldása leveszi a személyes ügyintézéssel járó feszültséget a munkavállalók válláról.

A Verify együttműködik a helyi szabályozó hatóságokkal:
Szoros partneri kapcsolatban dolgozik a szabályozó hatóságokkal annak érdekében, hogy minden pénzügyi intézmény számára biztonságosan elérhetővé tehesse a jövedelemigazolásokat.

A szolgáltatás 2022. első félévének végétől lesz elérhető. Bővebb információt az ertekesites@softc.hu e-mail címen vagy a +3612733838 telefonszámon kérhet.

Hozzászólás 0 hozzászólás
Lapozás: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82]
Blog archivum