hun eng ger
BaBér a Facebookon

Soft Consulting Blog

Milyen egy modern munkahely?

2017. Október 6. 17:52 - siteadmin



A digitális átalakulás korában a vállalatok egyik kulcskihívása, hogy hogyan menedzseljék, illetve fogjanak hozzá a vállalat digitalizációjához és hogyan javítsák a céges kollaborációt. Erről kérdeztük Szentpétery Boglárkát, a Microsoft Magyarország HR igazgatóját. Bővebben a témát Orbán Bence és Debreczeni Kinga, a Microsoft képviselői járják körbe október 17-én A digitális HR szabadsága konferencián.




Lehet még újat mondani a jövő munkahelyéről?

Sz. K.: A modern munkahely többek között attól is lesz modern, hogy folyton változik, és ráadásul egyre gyorsabban jönnek be és válnak a mindennapjaink részévé új trendek. A modern munkahelyen mi a Microsoftnál olyan platformot értünk, amely egészen innovatív módon közelíti meg a csoportmunkát. Ezzel a megoldással már nem az e-mail, hanem a csevegés a kooperáció fő forrása, és ez ráadásul eszköztől és platformtól függetlenül áll a felhasználók rendelkezésére. Képzeljünk el egy olyan munkakörnyezetet, amelyben rendelkezésünkre áll egy olyan közösségi médiához hasonlatos felület, amelyen a munkatársak csoportban dolgozhatnak, audio- és videokonferenciát tarthatnak a kollégákkal. A HR videointerjúkat készíthet a jelöltekkel, valamint online, bárhonnan elérhető dokumentumtárakat és tudásbázist tud építeni az új kollégák onboarding folyamatát segítve. Ez már létezik, ez már a jelen munkakörnyezete.


Házon belül is alkalmazzák ezeket a megoldásokat?

Sz. K.: Természetesen rengeteg a saját tapasztalat mindebben. A digitális átalakulást nekünk is végig kellett csinálnunk, a digitalizáció ugyanis az ICT-cégeket ugyanúgy érinti. A működésünk minden pontja, a világ minden országában, így a magyar leányvállalatnál is átalakult, digitalizálódott. A transzformáció során rengeteg olyan gyakorlati tapasztalattal lettünk gazdagabbak, amit át tudunk adni az ügyfeleinknek, partnereinknek. Azokat a megoldásokat ajánljuk másoknak is, amelyeket mi magunk is használunk.


Hogyan lesz a szép elvből hasznos gyakorlat?

Sz. K.: A vállalatvezetők tudják, hogy a munka világával kapcsolatos kultúraváltás feltartóztathatatlan. A jó vállalatvezetők pedig tudják azt is, hogy ez a változás a cég előnyére fordítható. A Microsoft éppen azért lehet a magyar vállalkozások természetes szövetségese a digitalizáció során, mert „kézen tudja fogni” és végig tudja vinni ügyfeleit a digitális átalakulás minden fázisán. HR-szempontból ez például azt jelenti, hogy olyan megoldásokat adunk a felhasználóink kezébe, amellyel visszaszerezhetik a kontrollt az életük talán legfontosabb és legértékesebb erőforrása: az idő felett. 

Más szóval: növelni tudjuk a produktivitást, a hatékonyságot az élet minden területén (munkában és magánéletben is), méghozzá a digitális megoldásaink segítségével. Ha csak a Microsoft digitális, felhő alapú megoldásait választó magyar kkv-k példáját vesszük alapul, akkor is könnyű belátni, miért. Például azért, mert sokkal többek számára válik lehetségessé a „home office”, azaz az otthonról dolgozás, vagy a klasszikus értelemben vett távmunka - ami ráadásul hatékonyabbá is válik, mint régen, hiszen ma már minden fontos dokumentum és anyag hozzáférhető bárhonnan. 

Ehhez „csupán” újabb skillekkel, készségekkel kell felvértezni a munkavállalókat, ill. át kell alakítani a munkahelyi környezetet - legyen szó akár a munka fizikai tereiről, akár az üzleti folyamatokról. A Microsoftnak megvan a tapasztalata és az eszközei is ahhoz, hogy digitális megoldások révén minden egyes cégvezetőt vagy szakembert hatékonyabbá tegyen a saját feladata elvégzésében.


Amennyiben többet szeretne megtudni a témáról, vegyen részt Ön is A digitális HR szabadsága című őszi konferencián, ahol a HR minden területén eddig kevésbé látott dimenziókat nyitunk meg. A bemutatott eszközök képesek átformálni a munkaadói márkáról alkotott képet, kaput nyitnak a hatékonyabb toborzás előtt, és egy új szemszögből értelmezik a vállalati tréninget. Várjuk szeretettel: JELENTKEZÉS




(Az eredeti interjú a HR Portal gondozásában jelent meg.)


Hozzászólás 0 hozzászólás

Nem kipipálni kell az e-learning feladatokat

2017. Október 5. 9:49 - siteadmin




Fontos lenne, hogy a képzési folyamatot a munkatársak ne kínos kötelességként éljék meg, amit el kell végezni, ki kell pipálni. A játékosítás eszközeivel élvezhetővé lehet tenni az e-learninget, mondja többek között Koharek András, az ARTudásmenedzsment Kft. ügyvezetője, aki további részleteket oszt meg október 17-én A digitális HR szabadsága című konferencián.





Hogy áll Magyarországon a digitális oktatás helyzete a vállalati szektorban?

K. A.: Viccesen azt mondhatnám, hogy csapataink erős harcban állnak, és a háború még nem dőlt el. Egyre több vállalkozás dönt úgy, hogy az e-learninget, a digitalizációt választja, azonban ezek a döntések a legtöbb esetben kizárólag pénzügyi vagy szabályzati oldalról motiváltak. Legyen költséghatékony a megoldás, legyenek naprakészek a jelentések és persze legyen egyszerűen kezelhető, használható. Ennek eredményeképpen létrejönnek olyan megoldások, amelyek talán szépek, technikailag biztosan lábon állnak, de oktatás módszertanilag már nem lehetünk velük teljesen elégedettek.


Mit jelent ez pontosan a gyakorlatban?

K. A.: Nézzünk egy példát! Azt hogy több száz dolgozó valamilyen témában egy bizonyos határidőre elsajátítson egy bizonyos mennyiségű tudást az e-learning többféle képen tudja támogatni: felteszek egy prezentációt, vagy videókat és egy vizsgatesztet és küldök egy erős üzenet, amiből mindenki megérti, hogy le kell vizsgáznia. Kicsit jobb, de mi a kollégáimnak még minden nem hívjuk valódi e-learningnek, ha az éles vizsgateszt előtt van egy gyakorló teszt, ami akár többször is el lehet végezni. Még tovább lépve a videókat is lehet interaktívvá tenni, a prezentációt pedig fel lehet dolgozni interaktív e-learning csomaggá. Segítségül lehet hívni például a játékosítás eszköztárát, hogy ne kötelezőségként éljék meg a tanulók a folyamatot, de ez már motivációs kérdés is. Végül be lehet vetni olyan technikai megoldásokat, amik lehetővé teszik, hogy ne csak a munkahelyen játszhasson/tanulhasson ezzel döntési lehetőséget adva a tanuló kezébe.


Jól érzem, hogy az előző felsorolásból inkább az elsőként felsoroltak jellemzők a magyar megrendelőkre?

K. A.: Szerencsére nem, már létezik egy olyan szilárd megrendelői kör, aki tudja és érti, hogy mi a különbség a prezentáció és az interaktív e-learning között és el is várja, hogy interaktív e-learninget készítsünk neki. Vannak olyan helyzetek, ahol valamilyen speciális indok miatt csak a prezentáció vagy videó alapú tananyaggal oldható meg az információk gyors terítése. Ugyanakkor ismerünk olyan játékosított megoldást, ahol a tanulók jelentős része önszántából ismétli meg a tananyagot, akár többször is, hogy minél kiemelkedőbben teljesítsen. A problémát az okozza, hogy amíg a tananyagok elvégzésének célja szervezői oldalról egy táblázatban minél több pipát látni, addig nehéz rávenni a megrendelőket az ilyen típusú feldolgozásra módra.


Mennyivel vagyunk lemaradva a fejlettebb országoktól?

K. A.: Attól függ, mit vizsgálunk. Módszertanilag és felkészültségben szerintem egyáltalán nem. Ugyanazokat a programokat használjuk itthon is, ugyanazokba a keretrendszerekbe töltjük fel a tartalmat, ugyanazt a szakirodalmat olvassuk. Játékosítás kapcsán például vannak olyan magyar megoldások, amelyek külföldön is ismertek, kelendőek. Ahol fejlődnünk kellene az a motiváció átfordítása: ne kizárólag a kötelezőséget hangsúlyozzuk negatív motivációval. Ne csak kötelező tananyagokat érjen el, ne a határidőt hangsúlyozzuk, ne csak vizsgával mérjük a tudást. A technika és a módszertan már rendelkezésre áll, csak ki kellene használni.


Amennyiben többet szeretne megtudni a témáról, vegyen részt Ön is A digitális HR szabadsága című őszi konferencián, ahol a HR minden területén eddig kevésbé látott dimenziókat nyitunk meg. A bemutatott eszközök képesek átformálni a munkaadói márkáról alkotott képet, kaput nyitnak a hatékonyabb toborzás előtt, és egy új szemszögből értelmezik a vállalati tréninget. Várjuk szeretettel: JELENTKEZÉS





(Az eredeti interjú a HR Portal gondozásában jelent meg.)



Hozzászólás 0 hozzászólás

A cégeknek élményt kell adniuk

2017. Október 3. 22:54 - siteadmin



Komoly harc folyik a munkavállalókért, és ebben a cégeknek újabb és újabb eszközöket kell bevetniük. Az egyik ilyen eszköz a jelölt- és munkavállalói élmény lett. Érzelmi motiváció is szükséges ahhoz, hogy valaki egy munkahely mellett döntsön. Többek között erről is beszél majd október 17-én Dr. Mester Csaba, az Evolution Consulting Kft. ügyvezető-igatzgatója, a Digitális HR szabadsága című konferencián.




Mit jelent a jelöltélmény, ez egy új fogalom?

M. Cs.: A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet hívta életre ezt a fogalmat. Egyre szűkösebb az elérhető munkaerő mennyisége, és egyre újabb eszközök jelennek meg az értük folytatott harcban. 10 éve még a vállalatok válogathattak a jelentkezők között, azonban mára nekik kell olyan munkáltatói márkát építeniük, és olyan toborzási-kiválasztási folyamatot kidolgozniuk, ami vonzóvá teszi őket az álláskeresők között. 

Az ügyfélélményből eredeztethető a szó, amit a XXI. századi marketing teremtett meg, és röviden annyit jelentett: tegyük élménnyé a vásárlást, ne csak az eredmény legyen pozitív, hanem az oda vezető út is. Mindenki szívesebben költi el ott a pénzét, ahol már a pénzköltés is élvezetes. Ugyanezt próbálják most a tudatos vállalatok megteremteni a munkaerőpiacon. A jelöltélmény jelenti mindazt a miliőt, ami a céget vonzóvá teszi a jelöltek számára és érzelmi alapon is ráhatva, végül őt választja munkaadójának. 

A céget immár el kell adni a jelöltnek, legyen tehát a kiválasztási folyamat professzionálisan menedzselt, jól kommunikált, technológiailag támogatott, és emberi oldalról is megfelelően kézben tartott.


Kinek kíván egy cég élményt okozni, miért fontos ez?

M. Cs.: Kulcsfontosságú, hogy nem csak a végül felvételt nyert jelölt, azaz a leendő munkavállaló az, akinek élményt kell okoznunk. Nála azért mérvadó mindez, mert nagyban hozzájárulhat a döntéséhez, hogy melyik munkaadót válassza. Sokat elárul egy cég professzionalizmusáról, emberekhez való hozzáállásáról, rugalmasságáról a felvételi folyamat, és ez döntő lehet a mérlegelésnél, szeretnék-e ennek munkavállalóként a részese lenni?

Gondolnunk kell azonban azokra is, akiket nem tudunk felvenni. Nagyon fontos, hogy a kudarc ellenére jó emlékeket őrizzenek meg rólunk. Hiszen lesznek még nyitott pozícióink, ők is fejlődnek, a jövőben szükségünk lehet rájuk. Arról nem is beszélve, hogy hány másik embernek adják tovább élményeiket, akik nem csak potenciális munkavállalói, de akár potenciális vásárlói is a cégünknek! Nagyon érdekes statisztikákat tudok erről mutatni.


Mit jelent a kiválasztási folyamat digitális támogatása és hogyan kapcsolódik ez a jelöltélményhez?

M. Cs.: A jelenlegi technológiák nagyban hozzá tudnak járulni, hogy a folyamat hatékonyabb és profibb legyen. Az általunk fejlesztett toborzó szoftver is leginkább ezt célozza. Két irányban próbál segíteni, egyrészt a recruiter kapjon annyi támogatást a szoftvertől, amennyit csak lehet, hogy csökkenjen az adminisztrációra, monoton feladatokra fordított idő és ezáltal nagyobb hangsúlyt helyezhessen az emberre, másrészt a jelölt is azt érezze, hogy egy jól menedzselt folyamat részese, ahol mindig rendelkezésére áll minden információ, az adatai felett teljes körűen rendelkezhet és meg van komponálva minden lépés. 

Informatikai támogatás nélkül már szinte lehetetlen mindent megfelelően kezelni és az elvárható tájékoztatást, transzparenciát, különféle platformokon való megjelenést biztosítani. Minden azonnal és teljes körűen kell minden szereplőnek: a jelölt elvárja a villámgyors visszajelzést, a vezetők pedig a részletes riportokat és természetesen a nyitott pozíció azonnali betöltését. A szoftver pedig azért kell, hogy a nagy rohanásban az ember ne sikkadjon el. Hiszen sok mindent képesek támogatni az automatikus folyamatok, de az interperszonális viszonyokat nem tudják pótolni. Az pedig szintén elengedhetetlen része a jelöltélménynek.


Amennyiben többet szeretne megtudni a témáról, vegyen részt Ön is A digitális HR szabadsága című őszi konferencián, ahol a HR minden területén eddig kevésbé látott dimenziókat nyitunk meg. A bemutatott eszközök képesek átformálni a munkaadói márkáról alkotott képet, kaput nyitnak a hatékonyabb toborzás előtt, és egy új szemszögből értelmezik a vállalati tréninget. Várjuk szeretettel: JELENTKEZÉS




(Az eredeti interjú a HR Portal gondozásában jelent meg.)


Hozzászólás 0 hozzászólás

 


2017. november 1-jétől minden közfinanszírozott ellátást nyújtó háziorvosi rendelőnek, szakellátást végző egészségügyi szolgáltatónak és gyógyszertárnak használnia kell az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Teret. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér egy olyan  informatikai környezet, ami összekapcsolja az egészségügyi ellátókat egymással és ezáltal egyszerűbbé és gyorsabbá válhat az egészségügyi szolgáltatások igénybevétele. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben kerül sor többek között az e-recept (elektronikus recept) felírására.  

2017. november 1-jétől az orvos a rendelés során a beteg részére e-receptet ír fel, amelyet a beteg kinyomtatva – ún. felírási igazolásként - továbbra kézhez kap. A felírási igazolás annyiban tér el a jelenleg használt vénytől, hogy egy „plusz” vonalkódot tartalmaz. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér alkalmazása miatt vált szükségessé ez a „plusz” vonalkód, ugyanis az orvos által rendelt e-vényt az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér adatbázisa tartalmazza, amelyből a patikus (az expediáló) le tudja kérdezni a beteg érvényes vényeit. 
Megjegyzés: A magánszolgáltatók csak 2018. november 1-jétől köteles az e-vény felírásra, így addig a mai hagyományos vényen rendelik a gyógyszert, a gyógyászati segédeszközt, a tápszert, és a gyógyászati ellátásokat. 
 
Mit is írhat fel az orvos e-receptre?
 
2017. november 1-jétől csak a vényen rendelhető gyógyszereket lehet felírni. Egyéb terméket, beleértve az anyatejet is, nem lehet elektronikus vényen rendelni. A későbbiekben azonban várhatóan bővül a felírható termékek köre, azaz a közeljövőben majd e-vényen lehet rendelni például egyes gyógyászati segédeszközöket is. 
 
2017 novemberétől továbbra is egy vényre egy adott gyógyszert lehet felírni. Tervben van azonban, hogy például krónikus betegségek esetén, vagy szociális otthonban történő gyógyszerfelírás esetén ún. köteges felírásra is sor kerülhessen az e-recept alkalmazása keretében.
 
A beteg önrendelkezése
 
A beteg nyomon követheti az e-vény rendeléseket az ügyfélkapu segítségével. A beteg meg tudja nézni többek között, hogy ki, mikor, milyen receptet írt fel a részére, mikor került az kiváltásra. Ugyanakkor ezt folyamatot az adott beteg kapcsán - a beteg ellátása során - a kezelőorvosok és a patikusok is láthatják. 
 
A betegnek azonban rendelkezhet arról, hogy a már kiváltott vények kapcsán korlátozza vagy kizárja az orvos, a patikus hozzáférését a vényeihez. Ennek keretében a beteg rendelkezhet úgy, hogy 
  • egyetlen lekérdező se férhessen hozzá a vényeihez, vagy 
  • engedélyezheti, hogy minden lekérdező számára elérhetők legyenek vények, illetve  
  • csak az adott ellátást nyújtók láthassák a vényeit.
Természetesen a fenti rendelkezését a beteg a későbbiekben meg is változtathatja. 
 
Megjegyzés: Adott esetben pl: életveszély áll fenn, a beteg tiltó rendelkezése ellenére az egészségügyi szolgáltatást nyújtó feltörheti a rendszert és megnézheti a vényeket, de ez esetben ennek indokát alaposan alá kell támasztania.
 
A fenti rendelkezés az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe tartozó digitális önrendelkezési rendszerben valósítható meg. A digitális önrendelkezés www.eeszt.gov.hu oldalon tehető meg. A belépéshez szükséges a beteg érvényes TAJ száma, valamint személyes ügyfélkapujához tartozó felhasználói név és jelszó.
 

Szerző: dr. Radics Zsuzsanna Gabriella



Hozzászólás 0 hozzászólás

Digitalizáció a cafeteriában

2017. Szeptember 26. 13:50 - siteadmin



A készpénzfizetés mellett megjelenő bankkártyás fizetéstől mára eljutottunk odáig, hogy lassan elég egy okostelefon a teljes bankoláshoz, de meggyőződésem, hogy a cafeteria területén még igencsak az út elején járunk. – mondja Polacsek László, a CafeT-rend Kft. ügyvezetője, akit élőben A digitális HR szabadsága című konferencián hallhatunk majd a digitalizált cafeteria előnyeiről beszélni.




Hogyan kapcsolódik a digitalizáció a cafeteriához?

P. L.: Számos kapcsolódási pontot látok. A legszembetűnőbb talán, hogy a juttatási rendszereket tekintve ma már a gazdasági hatékonyság része a kényelmi faktor. Ez mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalról egyre hangsúlyosabban jelentkezik. Egyrészt napjainkban már nem engedhető meg, hogy az esetleges adminisztrációs többletterhek megakadályozzák a juttatási lehetőségek igazán hatékony – vállalatra szabott – alkalmazását. Ahhoz viszont, hogy a rendszer kialakításakor vagy átalakításakor még véletlenül se az adminisztratív korlátok determináljanak, minimalzálnunk kell ezt a tényezőt. Ehhez bizony lépést kell tartani a technológia fejlődésével. 

Másrészt a munkavállalók igényeit vizsgálva is egyértelmű a modern megoldások térnyerése, bár ezen az oldalon azért lassabb a folyamat. Nem is csoda egy olyan országban, ahol ilyen erős az étkezési jegy-fetisizmus. A Szép-kártya elterjedése és népszerűsége viszont határozottan gyorsította például az utalványok piacán az átrendeződést, a papír-alapú utalványok minden bizonnyal végleg átadják helyüket az elektronikus formáknak. Persze ez nem a vége, inkább a kezdete valaminek. Gondoljunk csak bele, hogy a készpénzfizetés mellett megjelenő bankkártyás fizetéstől mára eljutottunk odáig, hogy lassan elég egy okostelefon a teljes bankoláshoz. Meggyőződésem, hogy a cafeteria területén még igencsak az út elején járunk.

Milyen akadályok, leküzdendő nehézségek várhatóak ezen az úton?

P. L.: Banki példám természetesen nem teljesen analóg. A digitális cafeteria esetében eltérőek az útviszonyok. Az igazi nehézségeket persze nem a technológiai megoldások háza táján kell keresni. A juttató és a juttatott oldaláról is sokkal inkább a beidegződések, ha úgy tetszik, a megszokások a leginkább észrevehető tényezők. A munkavállalók számára egyaránt elsődleges prioritású, hogy tisztában legyenek a jogszabályok adta lehetőségekkel és megismerjék a 21. század megoldásait. Ehhez azonban olyan alapos edukáció szükséges, amely elképzelhetetlen a munkáltató átlagos mértéket meghaladó nyitottsága és támogató hozzáállása nélkül. Nem szerencsés például, ha a munkavállalói igényfelmérés megelőzi a megfelelő mennyiségű és minőségű információ átadását, holott ez utóbbi jó esetben egy rövid tájékoztató anyag kiküldésében ki is merül. A borítékolható végeredmény: nincs is rá igény. Az okostelefonra se nagyon volt, míg meg nem tudtuk, hogy lehetne. Nem beszélve arról, hogy összegszerűségében változatlan kerettel is lehet egyre nagyobb elégedettséget elérni a dolgozók körében rugalmassággal és innovációval, ami végső soron összességében növeli a hatékonyságot. Nem véletlenül utaltam már a beszélgetésünk elején erre. 

Szavaiból kiderül, hogy rendkívül fontosnak tartja az ismeretterjesztést, edukációt. Ebben is van szerepe a digitális átalakulásnak? 

P. L.: Hogyne. Ehhez is nélkülözhetetlen a 21. század digitális vívmányainak kihasználása, különös tekintettel a rohanó életmódunkra. Vallom, hogy cafeteria-rendszerben történő optimális dolgozói választásnak a teljes háztartásra jellemző fogyasztói kosáron kell alapulnia. Ez rendkívüli mértékben növelné a hatékonyságot mindkét oldalt figyelembe véve. Ennek a gondolkodásmódnak a közvetítése azonban még inkább kihívások elé állítja a történet szereplőit, vagyis elengedhetetlennek tűnik az olyan támogató eszközök alkalmazása, amelyek szinte automatizáltan mutatják a fenti utat a széles dolgozói tömegek irányába is. 


Amennyiben többet szeretne megtudni a témáról, vegyen részt Ön is A digitális HR szabadsága című őszi konferencián, ahol a HR minden területén eddig kevésbé látott dimenziókat nyitunk meg. A bemutatott eszközök képesek átformálni a munkaadói márkáról alkotott képet, kaput nyitnak a hatékonyabb toborzás előtt, és egy új szemszögből értelmezik a vállalati tréninget. Várjuk szeretettel: JELENTKEZÉS




(Az eredeti interjú a HR Portal gondozásában jelent meg.)


Hozzászólás 0 hozzászólás
Lapozás: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51]
Blog archivum