hun eng ger
BaBér a Facebookon

Soft Consulting Blog

Állam bácsinak is maga felé hajlik a keze

2009. Január 13. 10:00 - admin

Több jut az államkasszába, mint amennyivel nő a nettó fizetés.

Minimálbér

2009-ben 71 500 forintra nő a minimálbér (tavaly 69 000 forint), ez nettó 1620 forintos emelést jelent, 57 814 forintra (tavaly 56 190 forint).

Ez a csekély emelés az államkasszát 1714 adóforinttal gazdagítja,  ennyivel fizet több közterhet a munkaadó és az alkalmazott a 2009-es minimálbérért. Jóllehet, a terhek majd kétharmadát a munkáltató állja, az alkalmazottnak 3 százalékkal több a kiadása, mint a foglakoztatónak, az előző évhez viszonyítva.

Átlagkereset

Az átlagkeresetből élők nettó bére idén 4,5 százalékkal nő. A zsebükben körülbelül 3 ezer forinttal marad több, miközben az államkasszába 5370 forinttal nagyobb összeget fizetnek be, mint 2008-ban. 11 117 forinttal többe kerül a saját foglalkoztatásuk, mint amennyit a munkaadójuk fizet utánuk.


Hozzászólás 0 hozzászólás

Markáns véleményt fogalmazott meg a kockablog az APEH-ről illetőleg az AbevJava 1.1.3-as,  operációs rendszerektől független elektronikus adóbevallási szoftveréről.

A kockablog bejegyzése ide kattintva olvasható

"A 2009. január 1-től bevezetendő valamennyi bevallás, adatszolgáltatás kitöltő programjának kitöltése kizárólag AbevJava programmal lehetséges, amely platform független, ezáltal nem csak Windows operációs rendszerekre, hanem különböző operációs rendszerrel működő gépekre is telepíthető." - magyarorszag.hu


Hozzászólás 0 hozzászólás

A válság természete

Amíg a vállalkozások eddig kedvező feltételekkel tudtak nagy mennyiségben külső forrásokhoz jutni, a válság hatására beszűkülnek lehetőségeik és kevesebb hitelhez tudnak majd hozzájutni lényegesen szigorúbb feltételek mellett. A válság új mércével méri a vállalkozásokat, a két kulcsfontosságú mutató a folyamatos likviditás és a nyereségesség lesz.

A megoldás

  • Nyereségesség növelése.
  • Likviditási helyzet javítása.
  • Tőkeszerkezet átalakítása.

A feladat javarészt saját erőforrások felhasználásával megoldható.

Likviditás

A hosszú távú likviditás fenntartásához aktív cash-flow menedzsmentre van szükség, ami az ügyfelek minősítésével kezdődik. Meg kell vizsgálni, hogy melyik vevőnek milyen a fizetőképessége, vagyis a fizetési gyakorlatáról kell információt szerezni az esetleges korábbi tapasztalatok és külső források (pl. hitelminősítők) felhasználásával. Sokan azért nem aktívak a követeléseik behajtásában, mert úgy vélik, hogy ronthat a már meglévő vevő kapcsolatokon, ha szóvá teszik a késedelmes teljesítést.

Ám a tapasztalat éppen ennek az ellenkezője: érdemes rögtön az első alkalommal reagálni a tartozás kiegyenlítésben tapasztalt csúszásra. A cégek rendszerint akkor kezdenek a probléma kezelésébe, amikor már csak a hivatalos levelezés és a jogi út maradt az eszköztárban. E helyett célravezetőbb mindjárt az elején tárgyalást kezdeményezni, felmérni, hogy mi lehet az oka a késedelemnek, és megállapodni egy olyan konstrukcióban, ami mindként fél számára elfogadható. További biztonsági alternatívákat jelenthet a kereskedelmi gyakorlatban szokásos jogi biztosítékrendszerek szerződéses rögzítése (garanciák, biztosítékok stb.)

Tőkebevonás

A tőkeszerkezeten - a hitel mellett - külső tőke bevonásával is lehet javítani, ám ez a megoldás rendszerint közvetett módon még drágább, mint a hitel, hiszen éppen a forrásbevonás logikáján alapulva a jelenlegi 11 százalékos alapkamatra rakódik rá a tőkebefektetéssel járó kockázat, ami a végén, akár 25-30 százalékos megtérülési elvárást is jelenthet a befektetők részéről.

Azok a cégek pedig, amelyek megfelelő likviditással és finanszírozással rendelkeznek, jól megalapozott cégvásárlásokkal a piacszerzés révén jelentősen megerősödhetnek, mert a tapasztalatok szerint válságos időkben lényegesen kedvezőbb áron lehet hozzájutni olyan cégekhez, amelyek akár további piacot, akár megfelelő szakértelmet, vagy kapacitást hozhatnak a vásárlónak.


Hozzászólás 0 hozzászólás

Fedezet nélküli garanciavállalás

2008. December 4. 10:00 - admin

A probléma


A vissza nem térítendő európai uniós pályázatok 10 millió forint feletti támogatása esetén a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) biztosítékot kér a vállalkozótól, hogy a támogatási szerződés esetleges nem teljesítése esetén a visszafizetendő támogatásra fedezete legyen.

A megoldás


A Start Tőkegarancia Zrt. kis- és középvállalkozások számára nyújt, az európai uniós támogatásokhoz fedezet nélküli garanciavállalást. Üzleti alapon kínálja a terméket, amelynek költsége a vállalt garancia évi 1,5-2 százaléka.

A már támogatást elnyert vállalkozásoknak a Start Tőkegarancia Zrt. lehetőséget ad arra, hogy lecseréljék, kiváltsák az NFÜ-nél letett pályázati biztosítékot.

A vállalkozások a mostani helyzetben kivárnak, és a már elnyert támogatást sem veszik igénybe. Erre egyébként két év áll rendelkezésükre, így érthető a várakozó álláspont - magyarázta a vezérigazgató.

November végén a Start Tőkegarancia Zrt.-nél 1,8 milliárd forintot tett ki a vállalat garancia értéke. A társaság egy-egy vállalkozásnak átlagosan 30 millió forint értékű garanciát biztosított.

A garanciát kérők mindössze 20 százalékát kell elutasítaniuk, többnyire a vállalkozás ingatag pénzügyi helyzete, vagy az irreális, teljesíthetetlen kötelezettségvállalás miatt.


Hozzászólás 0 hozzászólás

A kis- és középvállalkozások csaknem háromnegyede már érzi a recesszió hatásait, vagy a közeljövőben számít rá. A legtöbben a megrendelések számának csökkenését tapasztalják, aminek hátterében a vevői pánikot, illetve a takarékossági intézkedéseket látják. Aggódnak az ügyfelek elvesztése és az árfolyam ingadozása jelentette kockázat miatt.

Akad viszont néhány - 5 százalékuk -, aki kifejezetten fejlődési lehetőséget lát a jelenlegi helyzetben.

A megoldásnak leginkább a képzést, innovációt tartják, valamint a piaci terjeszkedést, a termék vagy szolgáltatás minőségének javítást és az aktívabb marketingtevékenységet az erősebb piaci pozíció megszerzéséért.

Az Ön cége mit tesz?


Hozzászólás 0 hozzászólás
Lapozás: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33]