hun eng ger
BaBér a Facebookon

Soft Consulting Blog


A Szociális és Munkaügyi Minisztérium védnökségével harmadik alkalommal indult el az Országos HR Benchmark Felmérés, az Ernst&Young és a DGS Global Research együttműködésében.

A HR teljes szegmensére fókuszáló kutatás négy hónapos kitöltési időszaka alatt online kérdőíves felméréssel gyűjtik össze a szervezők az emberierőforrás-menedzsment részterületein alkalmazott eszközöket, módszereket.
hirdetés

Az adatok feldolgozása után elkészülő összefoglaló elemzés képet ad a hazai szervezetek humánerőforrás-gazdálkodási gyakorlatáról, feltárja, hogy milyen mértékben terjednek el az új technikák, melyek a legnépszerűbb HR trendek, s ezzel is segítséget nyújt a HR szakemberek benchmark tevékenységéhez.

A 2009 januárjában záruló anonim kutatásban részt vevők közül azok, akik megadják adataikat, térítésmentesen megkapják a terjedelmes tanulmányt.

A kutatásba itt lehet bekapcsolódni: www.hrbenchmark.hu


Hozzászólás 0 hozzászólás

Nem lesz új adótörvény

2008. Október 14. 10:00 - admin

A kormány visszavonja a jövő évi adótörvény- és költségvetési javaslatot. Míg a költségvetést új formában benyújtják, addig az adótörvények módosítását idén már nem kezdeményezik. Jövőre is a jelenleg érvényes adótörvények maradnak hatályban.

A szakma megosztott, adócsökkentést illetve -egyszerűsítést sürget azonban adótörvény fronton idén sem történt semmi...


Hozzászólás 0 hozzászólás

Könyvelési szoftverek 2007

2008. Október 3. 10:00 - admin

A döntéselőkészítés.hu reprezentatív kutatásának köszönhetően együtt vizsgálhatjuk a könyvelési szoftverfejlesztő cégek ajánlatait, illetve a könyvelőirodák eddigi tapasztalatait, véleményeit.

Könyvelőirodák


A megkérdezett könyvelőirodák 73%-a elégedett meglévő könyvelési szoftvereikkel, 19%-a elégedetlen, de anyagi okokból idén elhalasztja a szoftvercserét, 8%-uk idén lecseréli meglévő rendszerét. A váltás oka lehet fejlődés - az iroda "kinőtte" a szoftvert -, vagy elégedetlenség az ügyfélszolgálat segítőkészségével, szakmaiságával. Előfordul az is, hogy a frissítések hibái, illetve határidőn túli csúszásai miatt kénytelen váltani a könyvelőiroda.

A válaszoló könyvelőirodák 24%-a távkönyvel, 27%-a tervezi a jövőben távkönyvelési szolgáltatás bevezetését, és az ehhez kapcsolódó szoftvermegoldás beszerzését.

A könyvelőirodák a frissítések minőségét, és a határidők be nem tartását kifogásolják. Legfőképp a főkönyvi és bérszámfejtési rendszereknél fordul elő ez a negatívum, hiszen az aktuális jogszabályváltozás későn, illetve többször módosítva, a határidő előtt nem sokkal jelenik meg, így a fejlesztő cégeknek kevés idejük marad a fejlesztésre, illetve a tesztelésre.

A megkérdezett könyvelőirodák mindegyike használ valamilyen könyvelési szoftvert, átlagosan 7,3 éve.
Könyvelőknek fontos a könyvelési szoftverek esetében - többek között -; a megbízhatóság, szakértelem, gyors bizonylatrögzítés (ergonómia - kevés egér használat), feladás az ABEV-nek, távmunka támogatása.

Bérszámfejtési szoftvert a megkérdezettek 70%-a használ, átlagosan 6,4 éve, tárgyieszköz-gazdálkodási rendszert 54%-uk, 6,4 éve.

A nagyobb szoftvereken kívül a könyvelőirodák használnak egyszeres könyvviteli, számlázó, házipénztár, útnyilvántartó, illetve banki utalvány kitöltő szoftvereket is.

Fejlesztőcégek


A fejlesztő cégek alakulásukat tekintve átlagban 17 éve működnek. A legrégebben és legkorábban alakult cég között 40 év van.

Átlagban 14 kollegával dolgoznak, ebből 4 fő supportos - 94%-uk rendelkezik elméleti és/vagy gyakorlati könyvelési-bérszámfejtési tapasztalattal -, és szintén 4 fő szoftverfejlesztő.

Stratégiai kapcsolatok

A felmérésben részt vett fejlesztő cégek negyede nem rendelkezik semmilyen stratégiai partnerkapcsolattal. A cégek 37,5%-ának van hardveres, hálózatépítő partnere. Ugyan ilyen százalékban rendelkeznek programfejlesztő, illetve egyéb szoftveres kapcsolatokkal. A könyvelési szoftvereket forgalmazó cégek csupán 18,7%-a rendelkezik könyvelő, könyvvizsgáló szakértői partnerrel.

Könyvelési rendszerek születése, felhasználószámok

A könyvelő szoftverek átlagban 11 éve szolgálják a könyvelőket. A fejlesztők 1780 cégnek értékesítettek - cégenként - könyvelési rendszereket. Érdekes adat, hogy a kutatásban résztvevő fejlesztőcégek közül a legkésőbb alakult vállalkozás értékesítette mindezidáig a legtöbb könyvelési rendszert.

Gyakorlati szakmai tevékenység

A könyvelési szoftvereket fejlesztő, forgalmazó, és supportáló cégek 56,3%-a végez könyvelési tevékenységet átlagban 12 éve.

Szoftverkövetés

A szoftver követési díja igen változatos. A cégek 18,75%-a kínál egy évig ingyenesen szoftverkövetést vásárlás után. Az egy év lejárta után - átlagban - a szoftver licence árának 16%-a éves szinten a követési díj.
Van olyan cég, amelyik az egy év ingyenességet megtoldja még egy év ingyenességgel, majd azt követően sem lesz drágább az éves frissítési díj. Azok, akik nem adnak ajándék egy évet, átlagban a licence árának 39%-ért (éves díj) frissítenek.

Távkönyvelés

A válaszok alapján a kutatásban résztvevő szoftverek 68,8%-a alkalmas valamilyen formában a távkönyvelésre.

Könyvelőszoftver vásárlása előtt (is) fontos tisztázni az igényeket, és a prioritásokat, hogy azt a megoldási variánst válasszuk, ami szükségleteinknek a leginkább megfelelő. öbbféle lehetőség közül dönthet az, aki könyvelési rendszert kíván beszerezni. Érdemes szem előtt tartani; nem elég a problémát megoldani, hanem a lehető legjobb megoldást kéne megtalálni.

 


Hozzászólás 0 hozzászólás

Támadásba lendül a Bt-k ellen a magyar állam

2008. Szeptember 25. 10:00 - admin

A 2009-es adóztatási elképzelésekben szerepel, hogy a betéti társaságokban - és csak a Bt-k esetében - való 30% feletti részesedés esetén hiába állapítanak meg osztalékot, az "személyes közreműködői részesedés" címen nem különadózó, hanem összevonandó jövedelem lesz.

Diszkriminatív és a szektorsemlegesség elvét sértő javaslatról van szó, amelynek hátterében valószínű azon jóslatok beteljesedése áll, miszerint a Bt-k idővel "kihalnak" a gazdaságból.

Arról nem is beszélve, hogy az egész miskulancia könnyen kijátszható: Újabb tagok beléptetésével 30% alá csökkenthető a részesedés aránya és a pl. 25%-kal rendelkező beltag - a többi tag egyetértésével - az összes osztalékot magának szerezheti meg.

 



Hozzászólás 0 hozzászólás

A vállalat jó hírneve

2008. Szeptember 24. 10:00 - admin

A vállalat jó hírneve manapság a cégérték több mint felét adja és napjainkra minden eddiginél sérülékenyebbé vált. Ami korábban szóban lassan terjedt, az ma egyetlen gombnyomásra ezreket ér el.

A jó hírnév segít a tőkebevonásban, vonzza a tehetséges munkaerőt és a megbízható üzleti partnereket, növeli a vevők, az ügyfelek lojalitását, s még a hatóságok piszkálódásait is visszafogja.

2005-ben a cégvezetők a hírnévkockázatot tekintették a legveszélyesebbnek, s úgy ítélték meg, hogy ennek kezelése nehezebb minden más rizikófaktornál. Ha valamilyen konkrét esetben a köz a vállalat ellen fordul, annak súlyos üzleti következményei lehetnek.

Ha már kitört a botrány, akkor a vállalat első számú vezetőjének kell kézbe vennie a hírnév helyreállítását - ha pozíciójában maradhatott. A leghatékonyabb eszköz a nyilvános bocsánatkérés és az érdemi változtatás, a késlekedés viszont súlyos károkat okozhat.

Míg Nyugat-Európában a cég hírnevének őrzése és ápolása a stratégia fontos része, addig hazánkban még akadnak nehézségek ezen a téren és nem szokás a bocsánatkérés. Marad inkább a körömszakadtáig tagadás. A fogyasztói panaszokra sok esetben nem érkezik válasz, annak ellenére, hogy az időben és kellő odafigyeléssel történő reagálás sokat javíthat a cég hírnevén.

A jövő a fogyasztók fokozódó etikai elvárásaival számoló cégeké.


Hozzászólás 0 hozzászólás
Lapozás: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40]