hun eng ger
BaBér a Facebookon

Soft Consulting Blog

Állásbörze

2010. Március 30. 10:00 - admin

Egyre több megkeresést kaptunk, melyben állással kapcsolatos segítséget kérnek tőlünk. A megkeresések érkeztek mind Partnercégeinktől, mind pedig a Partnercégeknél dolgozó kollégáktól is. 
Új Partnereink elsősorban azzal keresnek meg, hogy tudunk-e segíteni abban, hogy a BaBér programot ismerő kollégát ajánljunk Nekik, illetve régebbi Partnereinknél is előfordul, hogy a kilépő bérszámfejtőt kell(ene) hirtelen pótolni.
És persze sajnálatos módon egyre több az olyan megkeresés, ahol cégmegszűnés vagy leépítés miatt szűnik meg egy bérszámfejtőnek, vagy munkaügyesnek a munkaköre és szeretne olyan munkahelyet találni, ahol a BaBér program ismeretét hasznosítani tudná.
   
Ezért úgy gondoltuk, hogy mindkét oldal helyzetét könnyítené, ha lenne egy internetes felület, ahol egymásra találhatnának az igények.

Honlapunkon az Állásbörze linkre kattintva olyan felületet találnak, ahol mind a munkatársat, mind a munkahelyet keresők feladhatják hirdetéseiket.

A használatban segít eligazodni az alábbi linken elérhető Használati útmutató
Fontos tudnivaló, hogy szolgáltatásunk jelenleg ingyenes, csak az a cél vezetett bennünket, hogy a BaBér program használatát segítsük. Fontos még, hogy a hirdetések feladhatóak név nélkül is, így (bár nem ez az elsődleges célunk) az állást változtatók és új munkatársat keresők is megtarthatják névtelenségüket, így elkerülhetőek a kellemetlen helyzetek.


Hozzászólás 0 hozzászólás

E cikk megjelent Az Üzlettárs magazin (azuzlettars.hu) 2010. januári számában.
Jelentős változásokat hoz a 2010-es év a bérügyvitel területén, komoly adminisztrációs terhet róva a vállalkozásokra.

Még alig heverték ki a kkv-k az évközi adó, járulék és tb-ellátás területeit érintő, pénzügyi, jogszabályi változásokat – amelyek közül egyes változások visszamenőlegesen léptek érvénybe –, a bérügyviteli szakembereknek január elejétől újabb lényegi változásokra kell felkészülni:

1. Szinte teljes egészében megszűnik a béren kívüli juttatás elemeinek adómentessége: Csak az internet-hozzájárulás marad adómentes a következő évben is. Néhány cafetéria-elem a jogszabályban meghatározott összeghatárig a 25%-os kedvezményes adósávba tartozik: így a melegétkezési utalvány, az üdülési csekk, az önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztár, az önkéntes egészségpénztár, az iskolakezdési támogatás, az iskola rendszerű képzés költsége és a helyi utazási bérlet, a határ fölötti rész pedig természetbeni juttatásként adózik továbbra is.

A hidegétkezési utalvány, illetve az ajándékutalvány teljes összegében természetbeni juttatásként fog adózni 54%+27% (adóval növelt) járulék-közteherrel.
2. Új fogalommal, a szuperbruttósítással is meg kell ismerkednünk január 1-jétől. A változtatás azt jelenti, hogy az szja az eddigi bruttó 27%-kal növelt összege után kerül levonásra, azaz a számított adóalap lényegesen magasabb lesz a 2009-ben kiszámított összegnél. Ez azonban csak látszólag jelent adóteher-növekedést, ugyanis ezzel egy időben 18%-ról 17%-ra, valamint 36%-ról 32%-ra csökkennek az szja-kulcsok. Sőt, a 17%-os adókulcs sávjának nagyobb mértékű kitolása – évi 5 millió Ft-ra a mostani 1,9 millió Ft helyett – bizonyos munkavállalók esetében alacsonyabb adófizetési kötelezettséget jelent majd 2010-ben. A legjelentősebb nettó bérnövekedéssel a havi bruttó 160 ezer Ft és a 250-350 ezer forint közötti jövedelemmel rendelkező munkavállalók számolhatnak.

3. Megszűnik a gazdasági társaságok, valamint a magánszemélyek által fizetendő különadó.

4. A korábbi évekhez képest lényegesen kevesebb adókedvezményt vehetünk igénybe. (Családi kedvezmény 3 eltartott után, súlyos fogyatékossággal járó, valamint az őstermelői kedvezmény.)

5. Nagyobb hangsúlyt kap a magánszemély által a 2010. évi első kifizetést megelőzően átadott nyilatkozat tartalma. Jól átgondoltan érdemes nyilatkozni a megjelölt éves várható összevont adóalap nagyságáról, költségek elszámolásának mértékéről, adóterhet nem viselő járandóságok összegéről, az adójóváírás igénybevételéről, családi kedvezmény érvényesítéséről, mivel mindezek külön-külön is jelentősen befolyásolhatják a levonandó előleg összegét.

Ugyanakkor a nyilatkozat nagyobb felelősséget is ró a magánszemélyre, aki – amennyiben nyilatkozata adóév végén 10 ezer forintot meghaladó eltérést eredményez a befizetési kötelezettségben – a befizetési különbözet 12%-ának megfelelő mértékű bírságot köteles fizetni. Amennyiben pedig az elszámolható költségek – ténylegesen igazolható – összegét 5%-kal meghaladó költséglevonásra tett nyilatkozatot, bevallásával egyidejűleg a különbözet 39%-át kitevő bírság megfizetésére köteles.

6. 2010-ben a munkáltatói járulékterhek is csökkenni fognak: az összes munkáltatói teher 29,5% lesz (27% tb- és 1% munkaerő-piaci járulék, valamint 1,5% szakképzési hozzájárulás), szemben az idei 33,5%-kal (29% tb-, 3% munkaadói, 1,5% szakképzési hozzájárulás).

Az egészségbiztosítási járulék kiegészül a munkaerő-piaci járulékkal, azonban ezzel együtt megszűnik a munkavállalói járulék, tehát nincs növekedés a munkavállalókat érintő elvonásokban.

7. Megszűnik a tételes eho.

8. Jelentősen, 11%-ról 27%-ra emelkedik a nem biztosított foglalkoztatottak részére kifizetett, az összevont adóalap részét képező jövedelmek, valamint egyes külön adózó juttatások százalékos egészségügyi hozzájárulásának mértéke.

9. Megszűnik a főállású egyéni és társas vállalkozók által fizetett vállalkozói járulék, de 2010-től ez a kötelezettség – a már említett munkaerő-piaci járulék néven – beépül az általuk fizetendő egészségbiztosítási járulékba.

10. Felére csökken a felsőfokú végzettséggel rendelkező Start-kártyás pályakezdő kedvezményes járulékfizetési időtartama (a korábbi 2 évről 1 évre csökken) a 2010. január 1-je után kiváltott kártyák esetében.


A változá­sokkal kapcsolatban kiemelten fontos figyelni a hatálybalépés eltérő dátumaira. Ugyancsak szem előtt kell tartani, hogy egyes kifizetési jogcímek esetében jelentősen emelkedik a százalékos egészségügyi hozzájárulás mértéke.


A szerző bérügyviteli szoftverfejlesztési szakértő, a Soft Consulting Hungary Zrt. ügyvezetője.

 


Hozzászólás 0 hozzászólás

TB naptár 2010

2010. Január 6. 10:00 - admin

Tekintse meg és töltse le weboldalunkról a 2010-es év TB naptárát.
 
 


Hozzászólás 0 hozzászólás

Bérkalkulátor 2011

2009. December 16. 10:00 - admin

Kiszámolhatja a 2010. és 2011. közötti nettó és bruttó bérváltozásokat, a munkavállalót terhelő adóváltozásokat és az adókedvezmények módosulását.

Kattintson ide: 2011-es bér kalkulátor


Hozzászólás 6 hozzászólás

Ugye, szeretné Ön is BaBér-jain üldögélve várni a 2010-es esztendő jogszabályváltozásait?!

Váltson most, pályázati forrás segítségével, és vágjon neki az Újévnek egy nagy tudású, folyamatosan frissülő, megbízható bérprogrammal!

Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretén belül november 30-tól újra elérhető, a Mikro-, kis- és középvállalkozások technológiai fejlesztése című pályázati konstrukció,
GOP-2009/2-2.1.1/A és KMOP-2009/2-1.2.1/A

amely keretében pályázhat többek között információs technológia-fejlesztésre, azaz hardver és BaBér bérügyviteli programrendszer beszerzésére.

A támogatás mértéke és összege:
  • GOP-2009/2-2.1.1/A: 1 000 000 – 25 000 000
  • KMOP-2009/2-1.2.1/A:1 000 000 – 20 000 000 (Bp, Pest megye)
A beruházás összes elszámolható költségének legfeljebb 50%-a igényelhető támogatásként a megvalósítási helyszín függvényében. Pest megyében legfeljebb 35%, Budapesten pedig 25% támogatásra van lehetőség

40% ELŐLEG a támogatási szerződés megkötését követően azonnal lehívható!

Pályázók köre:
  • gazdasági társaság (kivéve non profit gazdasági társaságok),
  • szövetkezet, egyéni vállalkozó,
melyek mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősnek, éves átlagos statisztikai állományi létszámuk a pályázat benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben minimum egy fő volt.

Indulási feltételek:
  • legalább 1, ill. 2 lezárt üzleti év (a beruházás helyszínétől függően)
  • egalább 4.000.000 Ft egy főre eső nettó árbevétel az utolsó lezárt évben,
  • 15, ill 25 %-nál nagyobb mértékben nem csökkenhetett az árbevétel az elmúlt években (a beruházás helyszínétől függően), stb...

Bővebb információért hívjon minket!
Soft Consulting Kft.
1143 Budapest, Stefánia út 61.
Tel:06-1-273-38-38
Fax:06-1-273-38-19
E-mail: Ezt az email címet a spamrobotok ellen védjük, megtekintéséhez engedélyezze a JavaScript használatát


Hozzászólás 0 hozzászólás
Lapozás: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95]
Blog archivum