hun eng ger
BaBér a Facebookon

A cégeknek élményt kell adniuk

2017. Október 3. 22:54 - siteadmin



Komoly harc folyik a munkavállalókért, és ebben a cégeknek újabb és újabb eszközöket kell bevetniük. Az egyik ilyen eszköz a jelölt- és munkavállalói élmény lett. Érzelmi motiváció is szükséges ahhoz, hogy valaki egy munkahely mellett döntsön. Többek között erről is beszél majd október 17-én Dr. Mester Csaba, az Evolution Consulting Kft. ügyvezető-igatzgatója, a Digitális HR szabadsága című konferencián.




Mit jelent a jelöltélmény, ez egy új fogalom?

M. Cs.: A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet hívta életre ezt a fogalmat. Egyre szűkösebb az elérhető munkaerő mennyisége, és egyre újabb eszközök jelennek meg az értük folytatott harcban. 10 éve még a vállalatok válogathattak a jelentkezők között, azonban mára nekik kell olyan munkáltatói márkát építeniük, és olyan toborzási-kiválasztási folyamatot kidolgozniuk, ami vonzóvá teszi őket az álláskeresők között. 

Az ügyfélélményből eredeztethető a szó, amit a XXI. századi marketing teremtett meg, és röviden annyit jelentett: tegyük élménnyé a vásárlást, ne csak az eredmény legyen pozitív, hanem az oda vezető út is. Mindenki szívesebben költi el ott a pénzét, ahol már a pénzköltés is élvezetes. Ugyanezt próbálják most a tudatos vállalatok megteremteni a munkaerőpiacon. A jelöltélmény jelenti mindazt a miliőt, ami a céget vonzóvá teszi a jelöltek számára és érzelmi alapon is ráhatva, végül őt választja munkaadójának. 

A céget immár el kell adni a jelöltnek, legyen tehát a kiválasztási folyamat professzionálisan menedzselt, jól kommunikált, technológiailag támogatott, és emberi oldalról is megfelelően kézben tartott.


Kinek kíván egy cég élményt okozni, miért fontos ez?

M. Cs.: Kulcsfontosságú, hogy nem csak a végül felvételt nyert jelölt, azaz a leendő munkavállaló az, akinek élményt kell okoznunk. Nála azért mérvadó mindez, mert nagyban hozzájárulhat a döntéséhez, hogy melyik munkaadót válassza. Sokat elárul egy cég professzionalizmusáról, emberekhez való hozzáállásáról, rugalmasságáról a felvételi folyamat, és ez döntő lehet a mérlegelésnél, szeretnék-e ennek munkavállalóként a részese lenni?

Gondolnunk kell azonban azokra is, akiket nem tudunk felvenni. Nagyon fontos, hogy a kudarc ellenére jó emlékeket őrizzenek meg rólunk. Hiszen lesznek még nyitott pozícióink, ők is fejlődnek, a jövőben szükségünk lehet rájuk. Arról nem is beszélve, hogy hány másik embernek adják tovább élményeiket, akik nem csak potenciális munkavállalói, de akár potenciális vásárlói is a cégünknek! Nagyon érdekes statisztikákat tudok erről mutatni.


Mit jelent a kiválasztási folyamat digitális támogatása és hogyan kapcsolódik ez a jelöltélményhez?

M. Cs.: A jelenlegi technológiák nagyban hozzá tudnak járulni, hogy a folyamat hatékonyabb és profibb legyen. Az általunk fejlesztett toborzó szoftver is leginkább ezt célozza. Két irányban próbál segíteni, egyrészt a recruiter kapjon annyi támogatást a szoftvertől, amennyit csak lehet, hogy csökkenjen az adminisztrációra, monoton feladatokra fordított idő és ezáltal nagyobb hangsúlyt helyezhessen az emberre, másrészt a jelölt is azt érezze, hogy egy jól menedzselt folyamat részese, ahol mindig rendelkezésére áll minden információ, az adatai felett teljes körűen rendelkezhet és meg van komponálva minden lépés. 

Informatikai támogatás nélkül már szinte lehetetlen mindent megfelelően kezelni és az elvárható tájékoztatást, transzparenciát, különféle platformokon való megjelenést biztosítani. Minden azonnal és teljes körűen kell minden szereplőnek: a jelölt elvárja a villámgyors visszajelzést, a vezetők pedig a részletes riportokat és természetesen a nyitott pozíció azonnali betöltését. A szoftver pedig azért kell, hogy a nagy rohanásban az ember ne sikkadjon el. Hiszen sok mindent képesek támogatni az automatikus folyamatok, de az interperszonális viszonyokat nem tudják pótolni. Az pedig szintén elengedhetetlen része a jelöltélménynek.


Amennyiben többet szeretne megtudni a témáról, vegyen részt Ön is A digitális HR szabadsága című őszi konferencián, ahol a HR minden területén eddig kevésbé látott dimenziókat nyitunk meg. A bemutatott eszközök képesek átformálni a munkaadói márkáról alkotott képet, kaput nyitnak a hatékonyabb toborzás előtt, és egy új szemszögből értelmezik a vállalati tréninget. Várjuk szeretettel: JELENTKEZÉS




(Az eredeti interjú a HR Portal gondozásában jelent meg.)
Blog témakörök
Blog archivum