hun eng ger
BaBér a Facebookon

Mivel lehet leginkább maradásra bírni a munkavállalót?

2016. Október 5. 10:33 - siteadmin



Többek között erről is beszél majd Egyed Ildikó, az Aurum Oktatási Központ Lean Center Üzletágának vezetője a HR Portal és a BaBér közös konferenciáján, de szó lesz még arról is, milyen ajánlattal lehet valakit a legnagyobb eséllyel elcsábítani aktuális állásából, és mennyire nehéz megtalálni a megfelelő munkaerőt. Vele készült mini-interjúnkat olvashatják az alábbiakban.


Mennyire nehéz a mai munkaerő-piaci viszonyok mellett megfelelő munkavállalót találni és "levadászni" a cégek számára?

E. I.: Találni és "levadászni" is egyaránt óriási kihívás és néha már-már lehetetlen feladat. Bár sokan mondják, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen, de ha az elvárások és a piaci kínálat köszönő viszonyban sincsenek egymással, akkor bizony semmi garancia arra, hogy rövid időn belül betöltődnek az üres helyek, sőt! Itt az idő, hogy a cégek felismerjék, ma már a „félkész” munkaerőnek is örülni kell!


Mi a legerősebb csábító erő, ha valakit el szeretnénk vadászni az állásából?

E. I.: Az attól függ, hogy kit és éppen milyen élethelyzetben csípünk el. Ha valaki már amúgy is törte a fejét a váltáson, csak még nem szánta rá magát komolyan, akkor az anyagiak nem számítanak különösebben, és ez esetben sokkal fontosabb például egy magasabb karrierlépcső, egy folyamatos fejlődést magában rejtő pozíció vagy az autonómia. Azonban, ha a kiszemelt jelöltünk jól érzi magát a jelenlegi helyén, és még egyáltalán nem fantáziál a váltáson, akkor nehezebb a dolgunk. Ilyen esetben sajnos sokkal inkább csak az anyagiakkal tudunk váltásra motiválni bárkit is. Amennyiben az ajánlatunk nem lépi túl legalább 25-30%-kal a jelenlegi bérszintet, akkor nagy a valószínűsége annak, hogy a jelöltünk bizony marad a régi helyén. 


A munkavállalók megtartása a legfontosabb téma most minden HR-es asztalán. Ön mit gondol, mivel lehet maradásra bírni leginkább egy munkavállalót?

E. I.: Egyetlen tuti recept nincsen, ami viszont biztos, ha valaki jól érzi magát, marad! A legfontosabb, hogy minden cégnek meg kell találnia a saját munkavállalóihoz vezető utat! Ami motiválja az „A” cég munkatársait, nem biztos, hogy a „B” cégét is fogja. Ezen felül a motivációs stratégiák vezetőfüggők is részben: amivel jól tud motiválni „A” vezető, „B” vezető már nem biztos, hogy sikert arat. Sőt, egy bizonyos idő elteltével újabb és újabb motivációs eszközökhöz kell folyamodnunk. A legfontosabb, amit érdemes szem előtt tartanunk, hogy a munkavállalók környezetét próbáljuk úgy formálni, mintha egy családban élnénk. Azaz, legyen meg minden alapvető szükségletünk, definiáljuk az egyéni szerep- és hatásköröket, legyünk nyitottak, tanuljunk egymástól, lássuk meg az egyéni „boldogságszükségleteket”, tiszteljük egymást, tartsunk össze és egyszerűen csak figyeljünk arra, hogy mindenki jól érezze magát a bőrében.


Amennyiben többet szeretne megtudni a témáról, vegyen részt Ön is a Túl a béreken – mész vagy maradsz? konferencián, ahol olyan neves előadók segítségével járjuk körbe a megtartás és motiváció kérdéskörét, akik mentálhigiénés, klinikai pszichológiai vagy éppen cafeteria szakértői szemmel, fejvadász vagy coaching tapasztalataikból merítve világítanak rá a felmerülő nehézségekre és ezek megoldásaira. JELENTKEZÉS




(Az eredeti interjú a HR Portal gondozásában jelent meg.)