Az export ösztönzése
A hazai GDP 70 százaléka exportra megy, s ennek csupán 20 százalékát adják a magyar vállalatok és a hazai kkv-knak mindössze 35,3 százalékos az export részesedése, holott a külföldi piacok számos lehetőséget rejtenek magukban. Épp ezért a kkv-szektor megerősítése a válságkezelés fő csapásiránya, a kkv-k szolgáltatás- és árualapjának exportképessé tétele.
A sales erősítése
A forráselvonásokra természetesen sokan kénytelenek költségcsökkentéssel válaszolni, de ennek mértéke nem gátolhatja a jövőbeni bővülést. A költségek racionalizálása mellett ugyanakkor a sales erősítése a kiút.
Minőségi munkerő
A válság lehetőség a kkv-knak arra, hogy megszerezzék a munkaerőpiacon a legkiválóbb dolgozókat, valamint fontos a munkaerő megtartása és továbbképzése.
További kitörési pontok
- egyértelmű vállalati stratégia, világos üzenet a piacnak
- a referenciabázis erősítése
- a válságban erős termékek és szolgáltatások továbbfejlesztése
- szervezetfejlesztés
- működő tőke bevonása