hun eng ger
BaBér a Facebookon

Kitörési pontok a válságból, kkv-k számára

2009. Március 23. 10:00 - admin

Az export ösztönzése

A hazai GDP 70 százaléka exportra megy, s ennek csupán 20 százalékát adják a magyar vállalatok és a hazai kkv-knak mindössze 35,3 százalékos az export részesedése, holott a külföldi piacok számos lehetőséget rejtenek magukban. Épp ezért a kkv-szektor megerősítése a válságkezelés fő csapásiránya, a kkv-k szolgáltatás- és árualapjának exportképessé tétele.

A sales erősítése

A forráselvonásokra természetesen sokan kénytelenek költségcsökkentéssel válaszolni, de ennek mértéke nem gátolhatja a jövőbeni bővülést. A költségek racionalizálása mellett ugyanakkor a sales erősítése a kiút.

Minőségi munkerő

A válság lehetőség a kkv-knak arra, hogy megszerezzék a munkaerőpiacon a legkiválóbb dolgozókat, valamint fontos a munkaerő megtartása és továbbképzése.

További kitörési pontok

  • egyértelmű vállalati stratégia, világos üzenet a piacnak
  • a referenciabázis erősítése
  • a válságban erős termékek és szolgáltatások továbbfejlesztése
  • szervezetfejlesztés
  • működő tőke bevonása