hun eng ger
BaBér a Facebookon

Hatékony munkavégzés, munkaidő kihasználás

2008. November 11. 10:00 - admin

Egy amerikai tanulmány szerint a dolgozók az ebédszünet és az egészségügyi tízpercek nélküli "tiszta" munkaidejükből napi több órát töltenek el egyéb dolgokra való koncentrálással.
A jelenkor egyik legnagyobb problémája, hogy az emberek állandóan rohannak, túlterheltek és nincs idejük egy bizonyos dologra koncentrálni. Annak következtében, hogy egyre rövidebb idő jut egy feladat elvégzésére, az alkalmazottaknak folyamatosan mérlegelniük kell, hogy mi a fontosabb, az állandó stressz akadályozza a hatékony munkavégzésüket.

A zavaró tényezők: e-mailek, telefonhívások, munkatársak


A dolgozók folyton megzavarják egymást, mert mindig valamilyen új feladattal vagy kérdéssel állnak elő.

A dolgozók fele azonnal megnyitja beérkező e-mailjeit, ahelyett, hogy várna vele az aktuális feladat végeztéig. Innen visszatérni az eredeti feladathoz pedig elég nehéz.

A folytonos félbeszakítás egy ideig tűrhető, de ha ez nap mint nap ismétlődik, egészen biztos, hogy a munka rovására megy.

A rutin és az évek


Felmérést végeztek 18-21 és 35-39 éves személyek között. Először egy összetett feladatot kellett megoldaniuk, ahol a fiatalabb munkavállalók értek el jobb eredményt.

Utána egy hasonló feladat következett, de ebben az esetben telefonhívásokkal zavarták meg a munkavégzést. Itt az idősebb korosztály szerepelt jobban. Kiderült, hogy a 35-39 év közöttiek nemcsak többször ellenőrzik saját munkájukat, de több tapasztalatot szereztek párhuzamos munkavégzés kapcsán.

Nem jó a munkamódszer!


Természetesen nem korosztály függő a munkahelyi leterheltség érzése. Az emberek harmada úgy érzi, nincs elegendő ideje és lehetősége elvégezni, amit szeretne. A befejezetlen munka feszültséget szül, ami ronthat a munkahelyi kapcsolatokon is. Szoros kapcsolat van a túlterheltség érzés, a nincs elég idő az átgondolásra, a stresszes munka és a mérges dolgozók között. Ez itt a probléma, a munkamódszer nem jó.

Amikor felmerül az a kérdés, hogy ki hol a legkreatívabb, akkor az emberek a munkahelyet általában meg sem említik. A különböző iparágakban mindenki erőfeszítést tesz annak érdekében, hogy csökkentse a munkavállalók túlterheltségét.

Nagyon fontos, hogy adjunk időt és lehetőséget a dolgozóknak a munkaidő alatt, amikor nyugodtan gondolkozhatnak, és kreatívak lehetnek.

A dolgozóknak olyan helyre van szüksége, ahol nem zavarja meg őket a telefon vagy az email feladataik átgondolásában. Ennek megvalósítása a nagylégterű irodákban, ahol helyenként 30-40 ember dolgozik egymástól pár méterre, lehetetlen.

A munkahelyi stressz csökkentése érdekében a vezetőknek úgy kell megválasztaniuk az iroda berendezését és kialakítaniuk csöndes, nyugodt helyeket, hogy az mindegyik munkavállaló számára megfelelő legyen.

Egyre több amerikai nagyvállalat ismeri fel a munkahelyi "csendes idő" és "csendes szoba" jelentőségét.

Blog témakörök
Blog archivum