A februárban kísérleti jelleggel indult program keretei között a három évnél nem régebben alapított cégek vezetői szerezhetnek tapasztalatot más uniós tagállamokban, partneri kapcsolatokat építhetnek és megismerkedhetnek más országok, cégek üzleti kultúrájával, menedzsment- és üzletfejlesztési módszereivel. Sok külföldi cég nyitott az együttműködésre, a tanulni vágyót nem konkurenciaként, hanem lehetséges partnerként kezelik.
A program elsődleges célja a kis- és középvállalatok versenyképességének növelése, az új és a már jól működő vállalkozások közötti tudás- és tapasztalatátadás. A programra hazai fogadó cégeket, mentorokat is várnak.
A jelek szerint a válság kimondottan kedvez a programnak, mivel a nehéz helyzetű vállalkozások előre menekülnek: új lehetőségeket, kapcsolatokat keresnek külföldi vállalatokkal, megismerik a bejáratott, stabil hátterű cégek gyakorlatát, míg a fogadó cégek friss ötletekkel gyarapodhatnak, ami továbblendítheti őket.