A vállalat jó hírneve manapság a cégérték több mint felét adja és
napjainkra minden eddiginél sérülékenyebbé vált. Ami korábban szóban
lassan terjedt, az ma egyetlen gombnyomásra ezreket ér el.
A jó hírnév segít a tőkebevonásban, vonzza a tehetséges munkaerőt és a megbízható üzleti partnereket, növeli a vevők, az ügyfelek lojalitását, s még a hatóságok piszkálódásait is visszafogja.
2005-ben a cégvezetők a hírnévkockázatot tekintették a legveszélyesebbnek, s úgy ítélték meg, hogy ennek kezelése nehezebb minden más rizikófaktornál. Ha valamilyen konkrét esetben a köz a vállalat ellen fordul, annak súlyos üzleti következményei lehetnek.
Ha már kitört a botrány, akkor a vállalat első számú vezetőjének kell kézbe vennie a hírnév helyreállítását - ha pozíciójában maradhatott. A leghatékonyabb eszköz a nyilvános bocsánatkérés és az érdemi változtatás, a késlekedés viszont súlyos károkat okozhat.
Míg Nyugat-Európában a cég hírnevének őrzése és ápolása a stratégia fontos része, addig hazánkban még akadnak nehézségek ezen a téren és nem szokás a bocsánatkérés. Marad inkább a körömszakadtáig tagadás. A fogyasztói panaszokra sok esetben nem érkezik válasz, annak ellenére, hogy az időben és kellő odafigyeléssel történő reagálás sokat javíthat a cég hírnevén.
A jövő a fogyasztók fokozódó etikai elvárásaival számoló cégeké.